Najbardziej oczekiwana premiera tego roku. Pierwsze perfumy "free-gender"

Kasia  |  12. 5. 2016  |  Dodaj komentarz

woda toaletowa CK2

W 1994 r. na rynku perfumeryjnym pojawiły się perfumy CK One, które dosłownie rozpętały unisexową rewolucję. Zapoczątkowały one trend na tworzenie zapachów przeznaczonych dla obydwu płci. Jednak do dziś zapach CK One pozostaje najbardziej znanym zapachem unisexowym wszech czasów.

Doskonałe połączenie nut cytrusowych z drzewną bazą jest tak uniwersalne, że śmiało po te perfumy może sięgać każdy, niezależnie od wieku czy płci. Ponadto na skórze każdej osoby perfumy te rozwijają się i pachną inaczej.
Ponad dwadzieścia lat później marka Calvin Klein wypuszcza na rynek nowość, która ma szansę stać się równie kultową jak słynny CK One. Jego następca – CK2 – oferuje znacznie więcej niż tylko zamazanie granic pomiędzy męskim i kobiecym światem.

Sama nazwa wiele mówi o tych perfumach, a symbolika dwójki może być odczytywana na różne sposoby:

  • to drugi zapach unisex marki Calvin Klein
  • perfumy zostały zaprezentowane po raz pierwszy 2.02.2016 r. w sieci domów handlowych Macy’s
  • są to perfumy, które celebrują różnorodność związków dwóch ludzi i przeciwstawiają się szufladkowaniu tych więzi
  • Perfumy łączą w sobie dwa przeciwstawne typy zapachów – cytrusowo-świeży i ciepły, drzewny.

Jedynka dla generacji X, dwójka dla Y

O ile perfumy CK One zostały stworzone dla generacji X, dla której stały się legendarne, o tyle perfumy CK2 stworzono z myślą o generacji Y. Wyraźnie na to wskazują kampania reklamowa, flakon perfum i sam zapach. Myślę, że perfumy CK2 mają szansę stać się legendą na wzór swego słynnego poprzednika, ty mrazem jednak wśród przedstawicieli generacji Y.

Co to jest właściwie generacja Y? Czy przypadkiem nie należysz do niej również Ty? Powszechnie uznaje się, że do generacji Y należą osoby urodzone między 1980 a 1995 r. Typowe dla niej jest to, że stanowi zamkniętą społeczność, która nie ufa karierze, wykształceniu czy państwu. To pokolenie wykorzystujące najnowocześniejsze technologie. Podobnie jak generacja X walczyła o świat bez rasizmu, generacja Y pragnie skończyc z seksizmem. Istotniejsze dla niej niż robienie kariery jest korzystanie z życia i nadażających się okazji, dlatego woli pracować z domu niż chodzić codziennie o ustalonych godzinach do pracy. Genracja ta stworzyła takie terminy jak urban tribe (zamknięta społecznosć miejska) czy downshifting (odrzucanie wymagających czasowo form zarobkowych). Generacja Y to ludzie kolekcjonujący doświadczenia i czerpiący z życia pełnymi garściami.

Wszystko to zostało zobrazowane w reklamie, będącej głównym elementem kampanii reklamowej. Została ona nakręcona przez Ryana McGinleya, znanego nowojorskiego fotografa, który pracował dla New York Times Magazine, marek Dior, Hermès, Stella McCartney, Marc Jacobs, The Gap i oczywiście Calvin Klein. Tym razem z powodzeniem nakręcił reklamę pełną energii, która opowiada historie czterech różnych par. Żadnego szufladkowania czy reguł, czyli zgodnie z koncepcją CK2.

Jaki jest zapach CK2?

Symbolika liczby 2 znajduje odzwierciedlenie również w samym zapachu. Kompozycja opiera się na połączeniu przeciwieństw – intensywnej, korzennej świeżości i ciepłych nut drzewnych. Z całą pewnością nie jest to zapach, który można pomylić z wieloma innymi. Jest odrobinę ekstrawagancki, ale zarazem wyrafinowany i specyficzny. Moje pierwsze spotkanie z tym zapachem nie należało do udanych. Dopiero po kilku podejściach go doceniłam, ponieważ naprawdę ma coś w sobie. Od początku do końca jest subtelny i harmonijny.


Otwarcie zapachu jest niezwykle świeże, czuć głównie cytrusy i wasabi. Inspiracja Japonią przeniknęła również do przemysłu perfumeryjnego, a pikantność wasabi zaczęła być w ostatnim czasie wykorzystywana w perfumach. Zaskakująca dla mnie była dalsza ewolucja zapachu, w którym zaczyna dominować aromat liści fiołka i mokrego bruku. Ta ostatnia nuta jest tak autentyczna, że po zamknięciu oczu możemy mieć wrażenie, że właśnie stoimy na ulicy zaraz po deszczu. To wszystko dopełnione jest ciepłymi nutami drzewa sandałowego, kadzidła i wetywerii.
Najciekawszym aspektem tych perfum jest jednak to, że na każdym pachnie inaczej. Oczywiście całkowicie inaczej rozwinie się na kobiecie i mężczyźnie. W tym pierwszym przypadku intensywniej czuć w tle „kobiecy“ element, jakim jest bez wątpienia róża. U mężczyzn natomiast mocniej wyrożnia się kadzidło czy wetyweria. Perfumy te idealnie nadają się na co dzień. Możecie używać ich do pracy bez obaw, na pewno ich zapach nie będzie przeszkadzał innym.


Niezwykle interesujący jest flakon w kształcie pigułki, którego design jest minimalistyczny i idealnie pasuje do perfum unisex. Jego wyjątkowość tkwi również w tym, że po otwarciu można użyć korka jako podstawki. Wygląda to naprawdę efektownie.

perfumy CK2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podsumowując, jeśli chcecie wypróbować coś naprawdę niecodziennego, ten zapach to dobry wybór. Możesz używać go na spółkę z bliską osobą, a każda z was będzie pachnieć inaczej. To naprawdę modny zapach, z którym będziesz cieszyć się życiem.

Powiązane produkty

Komentarze

0 komentarzy

Skomentuj artykuł
Imię: Twój e-mail (nie będzie wyświetlony):
Komentarz:
Imię: Twój e-mail (nie będzie wyświetlony):
Komentarz:

Podobne artykuły

Propozycje dla osób spod znaku Byka

Propozycje dla osób spod znaku Byka

Byk to drugi ze znaków zodiaku. Należy do żywiołu ziemi, dlatego jest bardziej praktyczny i dobrze orientuje się w kwestiach materialnych. Do jego ...

Cały artykuł

Wybierz najbardziej oryginalny prezent dla mamy!

Wybierz najbardziej oryginalny prezent dla mamy!

Dzień Matki coraz bliżej, zaczynam więc zastanawiać się nad najlepszym prezentem dla mojej mamy. A Ty co podarujesz swojej tym razem? Może by tak nie ...

Cały artykuł